Sunday, December 28, 2008

O store NORO-jul!

Lenge hadde eg gleda meg til eg sko få jobba i julå.. Lide visste eg om at det va NORO-utbrudd på posten, og at me i år sko få ei GUL jul..! Så på med munn-bind, hanskar og frakk, tørk av spy og diarè, vask av hender (vask,vask,vask+spriiiiit!!!), ingen adgang til kjøkken, ingen adgang til medisinrom.. Ting blir litt tungvint: -Eh.. kunne du ver så snill å henta de medisinene til meg? Kunne du funne mad til Fru Karlsen? Kan du ta ud litt Vørterøl til han på 25? Eh.. Kunne eg fått et glass vann?? TTT, Ting Tar Tid! Å ein gjør alt ein kan for å ikkje bli smitta.. Någe som kan ver litt vanskelig når forvirra pasientar ikkje forstår at de må holda seg på rommet, men går på "besøk" både her og der.. Kanskje ikkje så rart at me sjukepleiarar går konstant med ein viss kvalme øve oss.. Innbilding seie kanskje någen!

Itte ei hektisk jul ligge uansett eg på sofaen med vondt i håve og mage, feber og kvalm.. Smitta og smittsom? Uvisst, men slapp og kvalm nok t at det e risikabelt å gå på jobb..

Men ingen sure miner... Kjenne eg e på bedringens vei:) Så då e d bare å bretta opp armane igjen, på med munnbind, hanskar og frakk, for fortsettelse følger..!
God nyttårs-feiring:)









1 comment:

Gretty said...

off så uheldigt!! håbe du helle dæg friske! :) jilt mæ blogg