Tuesday, January 27, 2009

Forandring

Siste nytt fra ortopediens verden er at jeg nå skal endre stilling fram til sommeren. Vi mangler 12 stillinger (!) noe som innebærer noen krisetiltak for tiden.

I helgene må vi redusere fra 16 til 10 senger. I påsken må vi slås sammen med en annen ort.avd.
Fra uke 10 får vi alle ny turnus med flere ubekvemme vakter, som flere kvelder etter hverandre, mer kveld med påfølgende dag osv. Vi mangler de to halve nattevaktstillingene vi har og jeg har derfor tilbudt meg å gå 50% natt for en stund. Blir greitt å prøve om jeg liker det uten å måtte ta en fast stilling. Jeg har jo fra før 75 % og for at jeg ikke skal gå ned til "mindre stilling" har de lagt til 25 % dager og kvelder. Siden man med 50% natt tjener som "75% vanlig turnus" vil jeg derfor tjene 100% og jobbe bare 75% fram til sommeren. Så får vi se om jeg synes det bare er stress med natt eller om det funker..


(Fra arkivet) Mye forandrer seg på for tiden, men er det noe som holder seg stabilt er det pasienter med bandasjerte ekstremiteter og "rolsete" hoder.

Neste mandag får jeg også mine første studenter. Jeg skal være sekundær sammen med ei som går 100% så tror det skal gå greitt! Blir rart å være ordentlig veileder..

I morgen har jeg "studiedag". 1 dag (hver 9.uke) har vi studiedag som vi kan bruke til lesing, hospitering og den slags. Jeg har hengt meg på en ortoped og skal være med å se hva som skjer på dagkirurgen. Gleder meg!

Det var mitt liv på UIS for tiden!

spl GS

2 comments:

.. said...

Det hørtes jo litt stress ut, men også ålreit å få prøvd ut nattevaktstilling. Kanskje du finner ut at du er litt av en nattedronning. Lykke til med forandringer og nytt turnusliv. AL

Anonymous said...

Velkommen inn i nattelivet!! :) Jeg har fri i dag. Venter på å gå på natt. Skal til å vaske leiligheten nå og så sove litt tror jeg..
Go´helg! Og lykke til med din nye jobbsituasjon.