Friday, June 22, 2007

Tilstandsrapport, skrevet av sykepleier Marie..


Hurra! Då va me i gang! For oss som ikkje lige å ta ferie om sommaren, men arbeida 100% når andre sole seg, e sykepleier-yrket perfekt!!

Må innrømma at eg misunne di av dokk som har reist heim, når eg lese og hørre om gjensyn med venner og kjente der heima.. Sjøl om det ska seiast at eg har det veldig bra her i Oslo, kjenne eg heimlengselen snige seg innpå i blant! For eksempel så leste eg "Strandbuen" (lokal-aviså) i går, te og med det gjor at eg fekk lyst å pakka kofferten, og heller ta ledige vakter på "hjemmet"..!

Eller kanskje ikkje.. For eg trives allerede kjempe-godt på gastroen:) Kem sko tru at mage-tarm kunne ver så kjekt?! (Har vel allti hatt ein spesiell svakhed for emnet..)E kje den dritt-jobben som d hørres ud t altså..! Hehe..

Merke at det e både skummelt, utfordrande og spennande å ver sykepleier! Føle d e mange ting eg ikkje kan.. (Bare lyst te å nevna ein ting som må øvast på: Kateterisering..!) Men får huska at de e lov å ver ny, og at de e nå eg ska lera! Dei som jobbe på avdelingen e knall kjekke, å tar seg veldig godt av meg som e ny! Gjer meg super opplering! Utruligt ka det har å sei at ein jobbe me folk ein trives me! Dei e te og me morsomme! Ler masse på jobb.. (Marie har det bra når hu får fjolsa og ledd litt i ny og ne vett dokk..;)

Så ønske eg dokk alle lykke te vidare i tjenesten! Arbeid me livet som innsats!! Neida.. Unn dokk ti te kos og avslapping òg! Å viss någe blir vanskeligt, så prøv å tenk; Det ordne seg:)

Mvh. Spl. M.V.T.

3 comments:

Anonymous said...

Bare ein liden kommentar t "Hvem vi er".. Der står d nemlig "vi har vært en støttegruppe", og "vi vært søstre i ånden"! Eg for min del håbe me ALLTI vil ver "Støttegruppå", samt "Søstre i ånden"! Trur me trenge d, sjøl om me bur og leve kvar for oss:)

"Støttegruppå" ALWAYS and FOREVER!!
(Någen enige..?)

Anonymous said...

Jepp, støttegruppa er gudd, always and forever! Marie, du er så tøff, og det er bra å høre at du trives. Kos deg videre i kjente og mindre kjente oppgaver:)

Gretty said...

seff æ æg enige! bare litt treige! :D