Thursday, September 18, 2008

Marie`s liv (den sista tiå...)









Her komme ein liden rapport t mine kjære (syke)søstre rundt om i dette langstrakte land! Hold dokk fast! Neida.. Mn tenkte bare å sei litt (i korte trekk) ka denne sommare og høsten så langt har bydd meg på:)

Føle jobben e ein naturlig ende å begynna i! Som 100 % fast ansatt blir det ein del jobbing.. Men trives godt! Sommaren bydde på ein del utfordringar. Plutselig va eg den einaste med mest erfaring, den som va "mest inni det". I sånne tilfeller kan ein kjenna på følelsar som "e dette heilt forsvarligt?", eller "ein lege jammen ikkje sjugehus!".. Men det gjekk heldigvis godt, og eg kunne ta ferie! Ein ittelengta ein! Herligt!


Ferien min har i år vore ein einaste stor bryllupsfest! Har vore strålande flott! Glede meg masse til vår kjære Grete`s feiring, som for min del blir den 5. dette året. Ennå har eg ein igjen! 6 bryllup på et halvt år e for meg rekord:) Har funne ud at bryllup i tillegg e ein ypperlige mulighet t å få se Norge, samt treffa venner og familie! Nydeligt!


Innimellom festing går livet sin vante gang.. Mn møde òg nye utfordringar! Denne vegå begynte me med stud.dreve team på avd., å eg e veiledar for 4 skjønne studentar! Har vore på kurs i veiledning, og bruge den didaktiske relasjonsmodellen for alt an e verdt;) Va veldi spent, men det har gått bra så langt! Faktisk så e det veldig kjekt!


Litt usikker på ka eg ska fortella nå.. Burde kanskje lagt ud om at eg må droppa innkjøp av ny sofa pga høge tannlegerekning, men det droppe eg! For spesielt intresserte: Bare ta kontakt!


Jo, det kan eg sei: I oktober drar me ein gjeng/ei gruppa t Paris! Endelig ska eg òg få oppleva kjærlighetsbyen:) Blir jente-tur, og dermed lide romantisk.. Men glede meg stort allikevel :D


Hb dokk alle har det bra, så snakkes me faktisk neste helg! Hurra!!! Blir stas!

4 comments:

Anonymous said...

Ville egentlig ha bildene inni teksten.. Jaja..

Anonymous said...

gilt gilt gilt! :) Endelig et livstegn! Gøy å se! Koselig med bilder! Og de e VERDENS heldigste studenter som har fått deg til veileder. :-) Gled deg te Paris! Det e bare helt utrolig gøy! Sees neste helg! Jess jess jess!!! Kiss & Hug! ;)

Camilla Jørgine said...

Utrulig bra at du presisere eller nærmare bestemt lar oss velge å kalle dei reirande til Riga for gruppe eller gjeng. Sympatisk!

Dessuten så va det koselige bilder, Solstrålen!

Anonymous said...

Har allti likt begrepe "gruppe-tur";) Hørres så bra organisert ud..