Thursday, November 8, 2007

Alice Springs

Hei hei folkens

Bildene vil ikkje arbeide paa min side, saan saa forrige gang, saa bilder faar det bli en gong eg faar det til eller naar eg kjem heim :)

Men turen ja :)

Det begynte med ett doegn paa tog, ca 1500km. Det gjekk faktisk veldig fort aa me fekk sjaa masse av landet. I Alice Springs var me ei natt foer me dagen etter blei henta kl 5 om morgenen, og i loepet av to dager skulle me kjoere 1500km i bil/buss.
I loepet av foerste dagen fekk me sjaa 5 ville kenguruer, ville hester, ville kameler, thorny devil (ett utrulig kult dyr, som eg glede meg te aa visa bilde av), gekkoer osv.
Me gjekk tur i Kings Kanyon, fikk nesten med oss solnedgangen over Uluru.
Sov i hytte/telt. Og morgenen etter var vi oppe kl 4, for aa faa med oss soloppgangen over Uluru, som me gjekk rundt etterpaa, foer me reiste aa saag paa Kata Tjuta.
Alle desse tri fjella var utrulig spesielle aa laag midt uti ingenmannsland, saa aa sei midt i Australia. Dagen derpaa tok me flyet tilbake til Adelaide.
Saa 1500km tog, 1500 km bil og 1500km fly i loepet av 4 doegn. Hoerres ganske vilt ut, men det var heilt utrulig flott!!!! (Og fartsgrensa var ikkje akkurat 60 uti bushen;)
Paa soendag er me klar for ny tur :) Daa vender me nasen soerover, langs Great ocean road, Melbourne og til slutt Tasmania. Foer me kommer tilbake til Adelaide neste tirsdag.
Og endelig er sommeren komt til Australia :)
Til slutt en liden quiz ;) Kor lang trur dokke politiutdannelsen er her???
ASV

No comments: