Thursday, July 30, 2009

Jentene på Chios



Marie og jeg har vært en tur på Chios, "vindens øy". Dette er Hellas femte største øy, men med kun 9 charterfly fra Norge i uka. Turen ble bråbestemt på fredag og så reiste vi på mandag. Denne uka har vi kun slappet av og kosa oss sammen med grekerene. Det har stort sett blitt stranda med soling, bading, lesing av bok, soving og musikklytting... tihih, har skikkelig levd latmannslivet. Det har blåst nesten hver dag, men likevel har det noen dager vært opp imot 40 grader. Noen ekstra varmegrader skremte ikke oss, så vi har benyttet oss så godt det går av sola disse dagene. Selv om vår "reiseleder" Helge mente det var forkastelig å ikke utforske øya mer, så har vi hatt en fabelaktig ferie.

Her er noen lekre bilder fra turen:


Klart og varmt vann...

Marie klar for stranda!


Det nødvendige for å overleve en hel dag på stranda:)


To fornøyde Chios-girls.

Takk for turen Marie, jeg hadde det knall kjekt på tur med deg!


Anne Line

5 comments:

Gretty said...

hopp på tur til hellas! ikkje feil må eg sei.. her som d regne å blåse så møje at alle sommerblomstene mine æ ødelagt. frekt av julimåned...

.. said...

Jepp, det er et elendig vær her på Østlandet også. Hellas er derfor et veldig kjekt oppholdssted mens "stormen" herjer her hjemme. Håper plantene dine overlever likevel:)

Ragnhild said...

å det så så deilig ut! jeg fryser her hjemme.. men har i det minste fått ferie. i morra er det bryllup igjen, og da som forlover. blir kjekt! holder på å lage fotoalbum og få talen ned på papir. (er jo min greie å holde på litt i siste liten, men tro meg, ufrivillig denne gangen!)
gleder meg til vi sees! :-)

Elise said...

Så deili det der såg ut. Lengter etter en sydentur. Håper alle har det bra. Gleder meg til å se dokke i bryllupet

Marie said...

Det va ein veldi herlig tur, vinden gjorde det bare ennå bedre:) Sko lagt ud någen bilder fra hotellet òg.. 2 stjerners hyttestil, nesten ikkje vann i dusjen, men ingen klager!
Tusen takk for turen, AnniL:)