Thursday, June 24, 2010

Sjuk



Ikkje beibisjuk, fødesjuk eller hus-sjuk... men REISESJUK!

I natt drømte eg at me bada i Foz Iguazu. Krystallklart, turkist, varmt vatten!! Mmm... Det he plutseligt gått opp for meg at det nærme seg sommerferie, og eg ska ikkje ha aen sommervarme enn det Norge (og Sverige) kan tilby. Frustrerande tanke, derfor drømme eg støtt og stadigt om varme reisemål. Dagdrømmingen går fort te Thailand og nattdrømming går de raraste plassene! Eg misunne adle de som sitte i flyene eg ser når eg reise te huset på Sola.. tenke på flyplass-stemning... mmm... galen....

Ska dåkke noge i sommer?

Eg he 7 nattevakte igjen før "ferie". Trist å ta farvel med 50%natt-stillingen min, men an lar seg ikkje gjønåføra. Eg he blitt så syyykt trøtte på nettene at det æ ei gru å halda seg vagen. Så 75% vanlig turnus te høsten æ nok lurt. Bye freedom.

Men, eg spare 500 kr i mnd på en egen reisekonto (jentetur-konto), så plutseligt æ eg klar!! Bli med bli med!

Gretty

6 comments:

Anne Synnøve said...

God idè Grete! Alltid klar for en tur, eg ;)
Sko ikkje du til Danmark òg??
Vett ikkje om mine ferieplaner slår dine....ei langhelg til Kr.sand m bl.a. Kaptein Sabeltan og ei vega med å kjøra mor og far på ferie :)
Men nå va der jo endelig litt varme her, så då kan me ha det fint her òg :)

Marie said...

Eg e veldi klar for tur, og veldi klar for pause fra psykiatrien!! Någen som har tips t kor eg kunne ha jobba?! Hilsen ei litt rådvill søster..

Å så e eg heima uke 28! Någen så har lyst på et treff?

Marie said...

E veldi klar for ferie! Å veldi klar for pause fra psyken.. Tar gjerna i mot tips t ka aent eg kan jobba me!
Hilsen ei litt rådvill søster..:)

E forresten heima uke 28! Gje beskjed viss någen har lyst på et treff:)

Gretty said...

D blir bare sverige, for eg he bare ei vega med trond denne sommeren :) AnneLine, gode tips for kor d æ fint i Sverige?

Ja, Marie! D hadde våre kjempekoseligt. Me konne troffes i Stavanger eller noge. Eg jobbe natt mand og tirs, ellers fri.

Anne Synnøve, eg trenge trim. Så gje lyd om du vil ver med!

.. said...

Ja, Grete, det fins mange fine steder i Sverige, men regner med at dere er mest gira på kysten?!? Mitt favoritt sted er for eksempel Smögen som ligger på vestkysten, dette er et lite sted med koselige svaberg, brygge og utesteder og gode reker:) Ellers så er jo Göteborg en veldig hyggelig by å besøke. Også her fins mange fine plasser og øyer på utsiden av byen som går ann å besøke. Dersom dere skal lenger inn i landet, så har dere alltids Øland og Gotland som ligger på østkysten. Jeg har ikke selv vært der, men jeg kjenner mange som kan anbefale det. Mitt absolutt beste reisetips må vell bli selveste hovedstaden; Stockholm. Jeg har ikke vært der selv heller, men det står høyest på reiselisten min. Der er det fantastisk fint med mange historiske praktfulle bygninger, skjærgården og alt annet deilig en by kan by på:) GOD TUR kjære Grete!

mica said...

takk for gode tips! Trur kanskje d blir Gøteborg og svenskehandel, ei gode langhelg! me får sjå :)