Wednesday, April 29, 2009

Leeenge si sist

Nå føle eg litt på presset, at eg kanskje e den så he skrevet minst på denne sida på lang tid......ups....men syns jo ikkje der skjer så møje nytt i min "lille" verden.

Etter påske hadde eg meg en liten tur te Oslo. Herlig å vær tebage på gamle trakter, å nyte kafè livet til fulle.

Herlig med litt forsmak av sommer og sol, å kjempe kjekt å treffa Anne Line og Marie :)



Som vanlig reiste eg med tog, og på søndagen skulle eg ta tog kl 17 fra Oslo. Trur dokke ikkje at der var feil med signal anlegg òg togene ikkje gjekk. Pga elendig info, klarte då ikkje eg å koma meg med buss til Drammen i tide, så når eg kom der kikka de bare dumt på meg å lurte på om eg sko heilt te Stavanger, dit va jo bussane gått for lenge si. Men si me va fleire sko de nå bestille taxi. En taxi henta to som sko te Kristiansand, mens me andre fortsatt venta. Så kom konduktøren og kafè dama, som skulle ha vært ombord på mitt tog, dei hadde heller ikkje komt seg til Drammen i tide for buss....seie sitt om infoen.... Men dei klarte nå i alle fall finne ut at toge kom likevel, så 3 timer forsinka satte 10 stk seg på toget til Stavanger. Dvs særdeles god plass!!! Å jammen fekk me gratis mat òg, det e første gang på NSB!


Mitt verv som tillitsvalgt i NSF har nå offisielt begynt. Eg har tilbragt dei 3 siste dagane på Quality Airport Hotel, Sola på opplæringskurs for tillitsvalgte Mondul 1. Med overnatting og heile greia...så nå vett dokke kæ dokke betale for, bli tillitsvalgt å hent ut igjen litt av kontigenten ;) Så for dei som ikkje visste det blei NSF starta i 1912 av Bergliot Larson el sen, òg NSF Rogaland e 95 år i år ;)

I slutten av mai, skal eg 4 dager på oppfølgningskurs, og etter det skal eg kunne fungere som tillitsvalgt. Må vel sei at heila greiå e med litt skrekkblandet fryd, dette e alt for møje politikk for meg, men på same tid e der utrulig møje spennande å lærerrikt å få med seg....he fått en kjappe oppfriskning i lover og regler, helsepersonell loven §4, ringe der nogen bjeller....;) He dokke forhandla lønn når dokke he skifta arb jenter??? Det må dokke jammen gjær!!!

Ellers må eg vel snart kunne sei at eg he flytta skikkelig, sjøl om ikkje alt e pakka ner og opp ennå, ingen bilder e komt opp, gardiner mangler osv....men eg trivs veldig godt i min nye leilighet som har vært eksen til Trond sin ;).....smiler fortsatt av det Grete....

5 comments:

.. said...

Oj, det var litt av no styr for å komme seg hjem, men godt du kom deg trygt hjem. Det var hyggelig å møte deg igjen også. Håper jeg snart kan ta turen til deg, for det hadde vært hyggelig å besøke deg i den nye leiligheten, og i tillegg få gode tips fra en tillitsvalg;)

Ragnhild said...

så kjekt å lese litt om hva som skjer hos deg! :-) Gratulere som tillitsvalgt! Imponerende! Bra noen er innom den biten og, har myyyee å lære der.
Så forresten du hadde skrevet til meg på MSN.. Det er notert at du kommer i bryllup!;-) VELKOMMEN!

Støttegruppa said...

Æg bøye meg i støvet for NSF-biten! du æ jammen meg gode! Ja, tenk så løye mæ leiligheten.. litt tilfeldigt liksom.. :)

Støttegruppa said...

Æg bøye meg i støvet for NSF-biten! du æ jammen meg gode! Ja, tenk så løye mæ leiligheten.. litt tilfeldigt liksom.. :)

Støttegruppa said...

ja.. d va grete d då.. kanskje tydeligt nok men :)