Friday, April 3, 2009

Nattinatt...:)

I løpet av 2 år som yrkesaktiv har eg ikkje hatt ei rolig nok nattevakt med rom for blogging.. Ikkje før nå:) Tenkte det va på sin plass å benytta seg av denne fina nattå, t å skriva någen velvalgt og oppdaterande ord! T ein forandring har det faktisk skjedd saker og ting i Toppes liv den sista tiå! Eg har fått meg type, blitt gravid og bestemt meg for å satsa på skuespiller-talentet mitt! Ikkje heilt... :D

Ikkje fult så omveltande har det vore, men någen nyheder e det alligavel å komma med!
For det fyssta: Eg har endelig flytta ud av kollektiv!! Det har vore någen flotte år samen med mine kjære samboerar, men det e godt å bu ein plass kor varmen ikkje lekke ud vinduene og ein kan støvsuga uden at heila golvet følge med! (Det e blitt pussa opp itte 1950:)) Eg og Ragnhild bur nå i Kirkeveien 108, og har det heilt herligt! Med solvent balkong og inkludert fyring og varmtvann nyde med livet!

For det andra: Eg har fått meg ny jobb! Ikkje vett eg koss eg klarte meg på intervjuet, kom rett fra nattevakt.. Mn øvetrøtte og fjollete som eg va, virka eg sikkert veldig rolig (?) og avslappa..! Iallefall følte eg meg heilt uanfekta av heila greiå! I ittetid huske eg svært lide av samtalen...
Uansett: Marie skal få erfaring innen psykiatri! 100 % vikariat ved RASP (Regional avdeling for Spiseforstyrrelser). Det e ein landsdekkande avdeling for barn og unge. Stillingen e to-delt (passe perfekt for ei som mislige nattevakter) og eg får gå i sivilt! Akkurat det kan diskuterast om e positivt eller negativt, men uansett eg glede meg! Forandring fryder og eg e klar for nye utfordringar (åsså e det jo alltid positivt med erfaring innen psyk.)! Dessuten har eg alltid drømt om å få jobba med denne aldersgruppå! 1. juli e datoen, og eg får ennå kortare vei t jobb:)

Nå e det snart påskeferie for min del (eller påske-lang-helg)! Glede meg t å få komma heim ein tur! Å så glede me oss t Ass komme t byen! Blir stas:)

Hb alt står bra t me alle samen! Dokk e savna!!

GOD påske!

6 comments:

Ragnhild said...

hehe, kjekt å høre fra deg marie!! Og gratulere så mye med ny jobb. Høres vedig spennende ut! Glede meg til å høre mer! Jeg er skal være her i bergen noen dager til, men reiser til Haga mot slutten av uka. Blir kjekt med litt ferie! God påske folkens! Klem R

Marie said...

Takk for innbydelsen, Ragnhild:)

Gretty said...

gratulera marie! spennandes! imponerande jobb du he fått deg. kjenne dæ æ ei heilt "uaktuelle" hylla for meg, beundre deg :) å vett du kjæme te å passa kjempegodt te d :)

.. said...

Du er herlig Marie. Moro å lese om deg, selv om det er gammeltnytt for meg, hehe. Jeg er helt enig med Grete, du kommer til å passe bra til denne jobben Marie, for du er så rolig og bedagelig. Vi snakkes i kirkeveien 108!

Elise said...

Så kosli å høre koss det går. Trodde Ragnhild bodde i Bergen eg. Har visst gått glipp av noe der. Blir spennende med ny jobb då. Blir sikkert kjempespennende. Ønsker alle en god påske!
Klem fra meg

Ass said...

Gratulera Marie! Så spennande.
Føle presset auke på at eg òg snart må bytta arbeid, si dokke andre gjær det ;)
Glede meg te torsdag M å AL!!!