Tuesday, August 21, 2007

En god start!

Nattevakt. Den andre etter 3 uker ferie. I går var det kjedelig. I dag har nesten det samme skjedd bare at i dag er det gøy.

Medvirkende til dette er det faktum at jeg, nurse Gretty, har fått en smule mer selvtillit når det gjelder venefloner! Akkurat dette svinger jo stadig. Her på avdelingen legger vi sjelden inn venefloner, derfor var det unntakstilstand da hele to pasienter trengte nye for å få sine maange antibiotika i løpet av vakten. Ene og alene som jeg er på natten, måtte jeg skride til verket og tror dere ikke at jeg greide dem begge to på første forsøk! Jeg er kjempestolt! Megastolt!

Det var mine første venefloner som ferdig sykepleier.. en god start med andre ord og en god oppløftning i disse "nye" tider!

Ellers har jeg fått ekstravakter frem til den 9.sept og så får jeg se om jeg får mer etter det.

Hvordan går det med deg Anne Line? og Marie, Hadji og Elise?? (Anne Synnøve.. vi ses ;) Hva skjer på avdelingene? Hva gjør dere på?

2 comments:

Anonymous said...

Så bra Grete!!!!
Æg au fekk te to venefloner på tre forsøk her om dagen, jippi!!!!
Men så he eg ørten så eg ikkje he fått te;) Ja ja, godt at anestesien finnes, seie bare eg :)

Gretty said...

me æ jammen gode! trur ikkje akkurat æg he en jevne bom-treff-prosent nei.... men men, me kan bare øva åkke!