Thursday, October 25, 2007

Vel framme

Hei hei folkens!

Då va eg jammen vel framme i Adelaide :) Bilder må eg komme sterkere tilbake med seinere...

Men det var jammen på nære nippet at det ikkje gjekk så bra....

Det begynte på Gardermoen, kor di ikkje kunne finne visumet mitt, som skulle ligge på internett. Heldigvis hadde eg med et referansenummer på at eg hadde søkt å fått visum, så hu damå sendte meg med flyet å sa: Lykke til når du kommer til Australia. Ja ja tenkte eg, såg for meg det verste.....

Så kom eg meg te London...å der sko eg jo vera kjent, så alt skulle gå bra. Eg såg på tavla å fant flyet til Singapore, gjekk til gaten i god tid, i mangel på andre ting å finne på, å denne gaten lå langt avsted. Når eg hadde såde der lenge ropte de pludselig opp at det var klar for booking på et annet Singapore-fly fra en annen gate. Det hadde jo ikkje eg komt på å sjekke, om der kunne gå flere fly til Singapore. Det viste seg at eg skulle ha vore på det flyet bookingen var startet på, og eg var langt borti gokk. Så då va det bare å finne fram spurten å springe til en ny gate, og heldigvis nådde eg det. Men kva er odsen for at det skal gå to fly med BA til Singapore med 10 minutters mellomrom!!!!

Resten av turen gikk smertefritt. I Singapore fekk eg en lenger samtale med ei som arbeida på flyplassen, som skulle inspisere hekletøyet mitt ;) Så ja, Gunn, det gjekk greit å få med seg heklenål på flyet :)


Å når eg kom av flyet i Adelaide fant dei visummet mitt og Marthe stod å ventet på meg :)

ASV

5 comments:

Gretty said...

hoho, d ska vær litt springing på flyplassa! men off, æg blei helste litt varme bare av å lesa historien.. godt å vær framme!!! have very fun!

Anonymous said...

Godt å vær framme, ja. Der e varmt, men ikkje konge-fint ver, ennå ;) Kose meg :)

Anonymous said...

Uff, hørtes stress ut, men godt at alt ordnet seg tross alt. Du er jo ganske observang i forhold til slike opplysninger som kommer på høytalere, så godt du ikke missa flyet... hehe, hadde kanskje vært verre om det hadde gjeldt meg. Jaja, du må kose deg masse masse:) Sola og goværet dukker nok opp, for her er den heller ikke for tiden. KLEMS

Anonymous said...

æg blei heilt stressa æg av å læsa dette hær! æg hadde fått panikkanfall!! /;)
kos dæg møje!! klem frå Anna

Anonymous said...

Du e tøffe som reise så langt aleine! Godt det gjekk godt! Vil helst det, men litt stress når det holde på å gå gale.. Pulsen stige for å sei det sånn! ;) Kos deg masse i det store utland! Glede meg te oppdateringer! :)