Tuesday, August 25, 2009

Jentetur for tur

Ja, har søkt litt mer rundt, men syns det er vanskelig å finne det ultimate tilbudet. Så en liten oppsummering - vi reiser ikke til Riga - kriminalitet er ikke noe menighetssøstre trenger.

Det virker som det er stemning for Tallin. Vi har tilbudet om spa-hotell med en del inkludert (Tallin Spa and Confernece hotell) - 3 rettersmiddag, tilgang til badebasseng og slikt - og denne pakken betaler vi 4114 kr for. Flybillettene har blitt litt dyrere så her gjelder det å henge i.

Alternativt har vi Mihkli Hotel 3*** i Tallin for 338 kr pr natt. Dette gir en total på 2533 ,-. Dere kan lese mer om hotellet/rommene/fasiliteter og slikt her. De tilbyr noe slags "day-spa" - litt dyrere enn behandlingene på Spa and Conferencehotellet, men i alle fall tilgjengelig. Virker egentlig veldig greitt. 0,62 km fra sentrum sies det.

Ønsker vi mer "luksus", finnes Domina inn, et 4 **** hotell til 529 ,- pr natt. Total 3199,-. Info om hotell her. Ikke noe spa-tilbud. 0,99 km fra sentrum.

Tallink City Hotell 4 ****, 521 ,- pr natt. Totalt 3082 ,-. Les mer her. 1,7 km fra sentrum. Fint hotell. Ikke spa.

Domina Inn Ilmarine 4****, 1,5 km fra sentrum. 395 ,- pr natt. Total 2705 ,-. Mer info her.

Da trenger vi å bli enige. Se litt på disse tilbudene og gi lyd om hva dere syns!

Hva er OK pris - hva er for mye?

Tallin eller en annen by? (Billigste flybilletter som finnes er til Edinburg 1314 kr, Amsterdam 1147 kr, Warszava 1211 kr).

Spa eller ikke?

Uansett blir det tur og det er jo svært gledelig :) Jeg har også fått byttet helg og er veldig klar!

7 comments:

.. said...

Jeg er klar for Tallin! Pris spiller seriøst ingen rolle for meg.. syntes det høres greit ut med det Spa-hotellet for da har vi Spa-tingen samlet på et sted, men jeg ser at dette også er det dyreste alternativet. (Typisk meg å gå for det dyreste...) så jeg skjønner om de andre er gira på et av de andre hotellene. For meg virket 3 stjernes hotellet mer enn bra nok egentlig, er ikke vant med luksus fra før.. Hmm, vanskelig å bestemme seg egentlig. Men flybilletten kommer vell utenom hotellet uansett? Jeg syntes vi egentlig bør bestemme oss veldig fort, slik at vi kan bestille før det blir dyrere. Jeg gir herved Grete fullmakt til å bestemme for min del. (Regner med at du tar på deg ansvaret å bestiller for oss alle.)

Anonymous said...

Eg e og klar for Tallin. Synes egentlig det 3 stjerners hotellet ser veldig bra ut. Har lyst å ha mye penger til shopping og spa, og hotellet va veldig fint, så eg stemmer for det. Det går jo uansett an å gå på spa på et annet hotell. Siden vi må ha to flybilletter i tillegg til hotellpris, kan det bli ganske dyrt og siden eg nettopp har begynt å jobbe, renner ikkje akkurat pengene inn endå. Dersom vi skal reise fra Oslo, har eg allerede funnet ganske billige billetter herfra, men vi må jo finne ut når flyet går fra Oslo. Dette blir bra. Gleder meg!
Elise

Gretty said...

nei nei jenter - dette er totalpris! Fly æ medrekna!!

Anonymous said...

Fra Oslo?

Gretty said...

ja, fly fra oslo til tallinn så me som ikkje bur her må rekna litt ekstra. Off, men æg ser prisane på fly stige stadig. Nå 1600 så me må få bestemt åkke fort! :)

.. said...

Som sagt tidligere, bare bestill, så fort som fy. Jeg tar hvilket som helst hotell.

Gretty said...

Æg he sendt mail te ragnhild så hu kan få sjangs å bestemt seg. Føle ikkje me kan bestilla uten å spør henna.

MEN, d æg ser æ at d æ ganske dyrt å komma seg te å frå oslo for åkke som ikkje allerede æ der. De billigaste flyå passe heller ikkje med de me evt ska ta så... d æ litt tricky... blir ca 1000 kr bare for å koma seg te å frå oslo, men æg ska sjå meir på saken sjølsagt.