Thursday, May 17, 2007

17. mai

Nok en gang var det feiring her i Curitiba. Selv om vi befinner oss på andre siden av jorden, er det ingen hindring for å feire nasjonaldagen!


Dagen startet med felles frokost og nasjonalsang. Nok en gang fikk vi mulighet til å pynte oss med party-smykkene våre :)


Etter frokosten måtte vi selvsagt gå i 17. mai tog!!! (til middagsbuffeten)


Vi feiret videre på vårt stamsted. Med en nydelig middag og en dessert buffet som ikke kan beskrives med ord, til den nette sum av 30 kroner!


Utrykket til Grete sier vel noe om hvor bra desserten smakte :)


Tradisjonen tro måtte vi jo ha is på 17. mai. Dette året valgte vi den italienske sorten, siden vi er i Brasil.

Det er deilig å være norsk i Danmark, men også i Brasil. Hipp hipp hurra!!!!

16 comments:

Camilla Jørgine said...

Høres digg ut,jenter!Det va jo litt folk å feira 17.mai her i Oslo òg.Men i dag e det back to biss på skulen!Hurra for 17.mai som har gitt følelsen av at me e blitt velsigna med to helger med 1 dag imellom.
Og så tenkte eg litt på:Marie,va du nettopp stått opp på det øverste bildet...?

Anonymous said...

Hipp hurra for 17 mai!! ..og så var det over..
Godt at dokk fekk dokke is i hvert fall!;) Ser ut te at dokk kose dokk! Men pass på at Ragnhild ikkje smugle med seg någen av de søte ungane hjem!:)

Anonymous said...

hehe, Rannveig! Skal nok klare aa styre meg! ;)

Anonymous said...

Bare saa d e sagt; E lov aa ver uheldige naar ein blir fotografert..

Anonymous said...

Camilla, jeg skjønner din frustrasjon. Unødvendig å ha 17. og Kr.himmelfartsdag på samme dagen:( Håper det går bra med oppgava di! Lykke til videre i hvert fall.

Anonymous said...

Takk for lånet av vollyball Anne Line,den ble flittig brukt på 13+

Anonymous said...

hei, hei. Ragnhild!:)
hvordan går det i brasil?..?
var det gøy å feire 17.mai i Brasil??......???
jeg hadde det kjempe gøy på 17.mai!!!:):)
i miss you!!!!!!:):)
klem:):):)

Anonymous said...

klem fra ingrid

Anonymous said...

skal til Oslo i dag!!!!
klem fra ingrid!!:):):):):)

Camilla Jørgine said...

Beklager hvis du sku føle deg støtt av min kommentar "anonymous",event Marie.Eg veit ALT om å ikkje vere heldig på bilde,det veit du...Så det der va så sinnsjukt dårlig gjort av meg.Du kan få et kjeks av meg når du kjem heim som et plaster på såret!

Anonymous said...

Hei Marie og Dere André. Har dere enda ikke spist ordentlig brasiliansk "sjohaskoria", grilla kjøttbuffet?

Gjør det for meg a, please!

Og kos dere!

Anonymous said...

Hei Ingrid! Her går det fortsatt bra! Vært på tur i dag, skulle egentlig ta et tog, men det var vist blitt kaputt så ble buss i stedet. Men gøy for det! 17- mai var artig vett du, men dere hadde nok større tog enn oss;)
Glad i deg! Og hils alle hjemme fra meg! Klemmer:)

Anonymous said...

Så godt å høre Jørn Harald, bra dere hjelper til:) Volleyballspilling skal der bare bli mer og mer av utover nå!

Anonymous said...

Venter på ny oppdatering:)D er så spennande å følge med dokke.
Kamerunkveld på kirketorget i kv.der Kari fortalte og viste bilde.Ein kjempetur som ho formidla vidare på ein flott måte:) Du må få privatvisning når du kjem heim:)

Håper dokke har hatt ein fin dag også i dag sjølv om drømmeveret uteblir.
Klemmer og tanker frå oss heime:)

Anonymous said...

Hei mamma!
Saa goy da. Jeg maa faa hore og se bilder naar jeg kommer hjem. Vi har hatt en bra dag i dag, rundt aa sett paa nye ting! Blogg kommer;) Klemmer

Anonymous said...

Heisann Eirik:) Naa har me vore paa "sjohaskoria"! Va supert!!