Friday, May 4, 2007

Tiden gaar ikke, den kommer!

Ja, saa var vi her da, i Curitiba. Reisen gikk smertefritt, selv om det var laaangt med fly. Alt i alt var turen akkurat paa 24 timer.


Her er et lovly bilde av Grete og Anne Line etter 12 timer paa flyet.

Mona (misjonaer) hentet oss paa flyplassen og vi fikk plass i hennes soete lille fiat.

Vaart foerste ekte brasilianske maaltid. Buffé for 4.90 real, dvs 15 norske kroner. Snakk om lykke for fattige matglade studenter. (PS: Marie, vi holder av en plass til deg.)

Mona guidet oss gjennom byen foer hun maette paa jobb, saa vi fikk stiftet bekjentskap med handlegaten. Vi portugisisk spraakloese ble forlatt i sentrum, og maatte finne hjem paa egenhaand.


Tro det eller ei, men vi klarte faktisk aa kjoepe is.

Her er vi paa (den riktige) bussen som tar oss hvor langt som helst for 5 kroner.

Vi er saa heldige aa faa bo rett ved Wal-Mart. Her kan vi finne alt vi trenger, akkurat som OBS. We already love this place.
Sjekk prisen: Kun 6 kroner for pakka. Synd vi ikke faar benyttet oss av dette tilbudet.
Grete sikret seg likevel litt for resten av turen, i tilfelle.

Glade og fornoeyde paa vei hjem fra Wal-Mart. I kveld kan vi ha fest og invitere alle hyggelige naboer.

For oss virker det som brasilianerne har all verdens med tid. Dette er noe uvant for oss som kommer fra travle Norge med oppgaveskriving. Vaart nye motto er altsaa at tiden gaar ikke, den kommer.










8 comments:

Anonymous said...

Jippi! Godt å sjå at de har kome dit de skulle og at alt er vel. Kos dåkke i PRAKSIS - det var det de skulle???? ;-) Gler meg til neste blogg! :-) Klem så lenge

Jeg er Kristine said...

Åååå så kjekt å se =) Brasil ser mye vestligere ut enn eg hadde tenkt meg... Glede meg te videre oppdateringer! (Og ka e det egentlig dokk skal gjørr i praksisen?)

Fru sukker said...

Brasil!! LIIDEEE! Have some fun for mee too:P

Anonymous said...

Ser ikke ut til at dere kommer til å lide noe nød... Nutte og jeg har det bra på Kirkebø (Nutte er det nye hare-barnet mitt som jeg fant på en anleggsplass på Aurskog. Han bor nå i bur på plenen og jeg mater han med en liten dråpeflaske med morsmelkerstatning, fått av nabo'n, he he). Kos dere, men se opp for kjekke brasilianske karer!

Anonymous said...

Glede meg så ein unge t å komma ner t dokk!! Å så må eg bare fortella; Eg e ferdige me oppgavå:D

Klem Marie

Hanne said...

ååå..dæ såg jilt ud! dæ såg ud som en fine by ao! må ta bilde av nogen innfødte, for æg lure på koss de ser ud..hehe!

Usj, me slide mæ bacheloroppgave å dæ æ aaalt for fint ver, ittepå æ dæ eksamen! Så du kan sei at me sykepleierstudenter i stavanger kunne godt byttet plass med dere nå!

koss dåkke i en heile haug!

klem fra meg

Anonymous said...

Hei Hans Ingar, hyggelig å høre fra deg på bloggen. Nutte høres ut som en søt liten skapning, litt av en oppgave du har tatt på deg, lykke te:)Vi skal love deg å passe oss for de kjekke karene her nede, har allerede sett flere av de, hehe. Men ingen fare, vi passer på hverandre.

Støttegruppa said...

oi oi oi (i brasil ville d blitt hei hei hei), her va d mange grete-kjente. D va jammen stas!

keep following with :)

Grete